Salgsbetingelser

Salgsbetingelser:
Nedenfor finner du alle detaljer rundt dine rettigheter, reklamasjonskrav og mer. Vi håper det aldri blir behov for dette, men hvis det gjør det, skal vi løse saken din så fort vi kan!

1: Generelt:
Salgsbetingelsene nedenfor gjelder for alle salg gjennom www.cobi.no til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede grunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene og annen informasjon på www.cobi.no er tilgjengelig på norsk.
Vi leverer kun til Norge, Svalbard, norsk kontinentalsokkel og andre fjerntliggende norske områder. www.cobi.no selger fra norsk lager, følgelig gjelder norsk forbrukerkjøpslov, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven for alle forbrukerkjøp i Norge.
Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.
Ved firmakjøp benyttes gjeldende lovverk som regulerer handel mellom bedrifter.
 
2: Parter:
Selger er Trend Partner AS, registrert i Brønnøysundregisteret (www.brreg.no) under organisasjonsnummer 915 643 604.
Postadresse: Trend Partner AS, Sinsenveien 53D - 0585 Oslo
Leveringsadresse: Trend Partner AS, Sinsenveien 53D - 0585 Oslo
E-post: salg@trend-partner.no
Der det skrives ”oss” eller ”vi” henvises det til Trend Partner AS.
Kjøper er den person/ firma som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.”

3. Bestillings- og avtaleprosess:
I stikkordsform vil kjøp og levering fra Trend Partner AS foregå som dette:
•    Orienter deg på www.cobi.no
•    Velg produkter og fargevalg, klikk kjøp
•    Gå til handlekurven, gjennomgå detaljer
•    Velg betalingsmåte og forsendelse
•    Registrer navn og adresse
•    Ved kortbetaling, følg anvisninger fra betalings/ kortleverandører, fyll ut.
•    Kontroller bestilling
•    Bekreft bestilling
•    Motta ordrebekreftelse pr e-post
•    Motta kopi av kjøpskvittering med leveringsinformasjon
Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server. Trend Partner AS blir samtidig bundet av din bestilling så lenge denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett som er nærmere omtalt nedenfor.
 Når Trend Partner AS mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse automatisk til deg per e-post, deretter følge opp dette med en e-post med kopi av salgskvittering og leveringsopplysninger. Les nøye gjennom ordrebekreftelsene når du mottar disse, og undersøk om ordebekreftelsene er i overensstemmelse med bestillingen.
Er det avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsene er det å anse som et nytt tilbud fra oss, som du kan velge å akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak fra dette kan forekomme, se punkt 4 for mer informasjon.
 
4. Opplysninger gitt i nettbutikken:
Vi forsøker å gi så riktig og utfyllende informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil i spesifikasjoner, tekst, pris og annen informasjon på våre nettsider kan forekomme. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere hele eller deler av din bestilling, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. En ny bestilling må da gjøres gjennom nettbutikken for å belaste kort, evt. kan andre avtaler gjøres og betaling foregå ved forhåndsbetaling over konto.
 
5. Priser:
Alle priser er inklusive norsk merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, bl.a. porto, frakt, emballasje, miljøavgift m.m.
Normal frakt med posten er kr. 59,- + evt tillegg for oppkrav tilkommer et gebyr på kr. 82,- pr forsendelse.
 
6. Betaling:
Ved betaling med faktura samarbeider vi med Klarna AB. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige faktura er overdratt til Klarna AB sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Klarna AB. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.
Gjennom vårt samarbeid med Klarna AB kan du tegne en kontokreditavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du med å krysse av i det kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som helst, innen forfall.For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å ha delbetaling er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger.
Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000kr, varighet 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 195, termingebyr 35 kr: 10,68%

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp med Faktura, Visa, Mastercard eller forhåndsbetaling over bankkonto.
For betaling over konto, benytt kontonummer: 8101.38.34652
Når du betaler med kort håndteres betalingen av vår betalingspartner Klarna AB for å garantere rask og sikker betaling.
Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon
Oppkrav
Velger du postoppkrav bataler du når du mottar varen. Se pkt. 8 for uavhentede pakker.
7. Levering og forsinkelse:
Hvis varen du har bestilt finnes på lager i Norge, sender vi den vanligvis innen 1-3 arbeidsdager. Hvis beregnet leveringsdato forskyves mer enn 10 dager, kontakter vi deg.
Lagervarer sendes senest innen neste virkedag, avvik fra dette blir varslet.
Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.
Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene heve avtalen.
 
8. Uavhentede pakker:
Dersom du unnlater å hente pakken på postkontoret eller terminal, og produktet sendes i retur til oss av transportør, vil vi belaste deg våre fraktkostnader tur /retur, og en lagerhåndteringskostnad på kr. 250. Du må selv kontakte oss for å få tilsendt varen på nytt.
 
9. Undersøkelse av produktene:
Etter at du har mottatt produktene bør du snarest kontrollere at de leverte varer er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten eller om produktene ellers har feil eller mangler. Produktet må kontrolleres innen 4 dager etter varemottak.
 
Ved eventuelle mangler, ta straks kontakt via e-post salg@trend-partner.no  og besvar gjerne siste ordrebekreftelse med beskrivelse av problemet.
Vi vil forsøke å løse saken så raskt vi overhodet kan, og finne en god løsning for deg.
Hvis produktet er skadet under transport må du ta vare på emballasjen og produktene, og levere dette til Transportøren. Der vil du få et skadeskjema som må fylles ut, og varene må sendes tilbake til oss sammen med skjema.
Vi kan ikke sende ut ny vare før dette er gjort, da dette er transportskade, og ikke reklamasjonssak.
 
10. Rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon):
Dersom produktene har mangler kan du etter omstendighetene kreve retting, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves.
Mangelen må være vesentlig før heving kan foretas. Mangelen må foreligge når du får produktene i din besittelse.
Melding om mangler ved produktene overbringes oss skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget mangelen og senest innen to måneder.
Trend Partner AS vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss eller vår servicepartner for inspeksjon eller feilretting.
Retten til å reklamere gjelder i to år etter fakturadato, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten for privatkjøp.
For firmakjøp gjelder egne regler.
 
OBS: reklamasjonskrav til Trend Partner AS kan kun rettes til oss dersom kjøpet er foretatt fra Trend Partner AS, kjøpsdokumentasjon vedlegges alltid service- og retursendinger.
Vi bærer ikke ansvar for like produkter som er kjøpt andre steder.

11:Angrerett:
Alle forbrukerkjøp har 14 dagers full returrett, og alle kjøp har vedlagt Barne – og Likestillingsdepartementets Angrerettskjema, enten pr. e-post sammen med ordrebekreftelse, eller vedlagt varen. Ved benyttelse av angrerett må dette varsles innen 14 dager etter at varen er mottatt. Angreskjema skal være ferdig utfylt med Trend Partner AS sin informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.
Angreretten gjelder fullt ut når varen er returnert innen rimelig tid, i samme stand som mottatt, pakket pent i original emballasje med alt tilbehør og manualer. Avvik fra dette kan føre til avkorting i oppgjør eller bortfall av angreretten. Eventuell returforsendelse må betales av kjøper, eventuell retur kan ikke sendes i oppkrav.
Hele kjøpesummen som den fremkommer på salgsdokumentet, inkludert gebyrer og fraktkostnader, skal ved bruk av angrerett tilbakebetales senest innen 30 dager etter at varen eller henteseddel ankommer Trend Partner AS.

Hvis du velger å avbryte et kjøp må du returnere varen i samme stand og mengde som da du mottok den. Kunden er selv ansvarlig for at returvarer er pakket hensiktsmessig. MERK: Unnlatelse av å hente varen anses ikke som tilstrekkelig melding til selger om at du angrer. Skulle du ha benyttet varen, men likevel ønsker å benytte deg av angrefristen, må kunden stå for verditapet på varen.

Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, kan du returnere  innen 14 dager etter at du mottok varen uten å gi beskjed til Trend Partner AS. Benytt deg av returseddelen som følger ordren.
Hvis varen ikke returneres innen fristen på 14 dager må alltid melding om bruk av angreretten gis til selgeren innen fristen, og kan gis på hvilken som helst måte, men du bør sørge for at dette kan dokumenteres. Det er tilstrekkelig å gi beskjed om at du angrer innen 14 dager etter at varen er mottatt. Varen må returneres snarest og innen 14 dager etter at du som kunde har gitt beskjed at du vil benytte deg av angreretten.

Returadresse:
Returadresse blir bekreftet i korrespondanse i forbindelse med reklamasjonskrav eller bruk av angrerett.

Trend Partner AS
Sinsenveien 53D
0585 Oslo

12: Personopplysninger:
Opplysninger som gis til Trend Partner AS brukes til gjennomføring av salg og forsendelser i henhold til bestilling. Opplysninger vil ikke bli videreformidlet til uvedkommende eller videresolgt.
Sensitive personopplysninger eller kortdetaljer kan verken mottas eller behandles av oss, da dette skjer på sikre sider på kortleverandørers servere.
 
13: Salgspant:
Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert eventuelle renter og omkostninger er betalt i sin helhet.
 
14: Ved tvister:
Hvis det oppstår konflikter skal begge parter forsøke å løse disse i minnelighet. Trend Partner AS vil i slike tilfeller alltid bidra for å finne en smidig løsning hvor vi gjør det vi kan for å gjøre kunden vår fornøyd. Hvis det mot formodning ikke er mulig å finne en levelig løsning direkte mellom partene, skal tvisten løses etter norsk rett.
 
Vennlig hilsen
Trend Partner AS